Sunday, January 07, 2007

Du sa du lyser igenom oss


de här har jag lånat av Anders (hej anders, jag låna dem bara, rakt av bara). tänkte att det är så här jag tänker mig en del nu. sol med träd i vägen. träd som skymmer. träd som skyddar. helighet kan också vara starkt att titta på. nåd som skyddar. annat som skymmer. i skogen i lindesberg. och på andra platser.
förra året satte sina spår. det berättar små saker om vad som komma skall. som strimmor mellan träd ungefär. men bara för att man tycker sig se saker betyder det inte att man vet vad.

emellan varven (åren) kan det också se ut så här har jag märkt.

kollikock!

7 comments:

Rachel och Micke said...

Hejsan Marcus!
Är trevligt att läsa lite på din skumma blogg!
Är det bra med dig annars?!

Kolla lite på min också...den är också trevlig!

lisa said...

hur menar ni skumma?
hoppas desiré smakade.. hopp ses nästa vecka då.. kanske.. hi eller sluta lyssna på countrey när du pluggar så ses vi innan

marcus said...

tack för desirén! åt den precis (med mjölk), och den var Laaaaaaaaaa helt enkelt!
det verkade vara extra mycket sån där kräm i den, så jag antar en sån motsvarar minst ett träningspass. således har den här dagen tagit ut sig själv...
plugg - country
träning - desiré

lisa said...

jo, vi skulle gärna komma om så sent... lalalala jag kommer sitta fast i stolen innan den här dagen är slut.. men men.
hör av dig så får vi se.

anders said...

Tack för en höst som jag sent ska glömma. Samtal är fantastiskt.

Stolen i korridoren låter som en utmärkt idé. Jag dyker upp, förr eller senare, var så säker. :)

Kram så länge!

Anonymous said...

en vän beskrev för övrigt alldeles nyssens förra året som "ett hårt år". hårda år sätter spår - av krämpor och trötthet, lärdomar och vishet. han sa också att nu har ungefär en tjugofjärdedel gått av det nya året. svisch ba!

tänker dig som solen eller som träden? eller som den som står och tittar på solen och träden? i så fall - vilket mest: solen eller träden?

nu yrar jag. gonatt!
synes...

lisa said...

grattis igen..