Thursday, January 15, 2009

jul ut annat in

har dragit lite på det. men nu måste julen ut. jag fattar ju det.

jag har tre julpynt.


minikulan











julstjärnan








och staken




har varit jättehärliga att ha framme o så. men nu åker de ut alltså.

så jag småspringer ner från julens förklaringsberg. vardagen tar emot. med störiga routerkrångel, paranoidförvaring av cykel i trånga hallen, "hopp och förtvivlan"-krukväxterna, papper mår bra i hög-teorier, nysträngad gitarr- euforier, osv.

hur som helst, bra att ljuset alltid lyser upp mörkret. o inte tvärtom. bådar gott. (det är precis vad det bådar)

5 comments:

Anonymous said...

ungefär lika många julpynt som jag har...
ja du, det blir grejer det i helgen. ser fram emot att träffa dig!
kul att du kommit igång att blogga igen.
kram kram

Anonymous said...

hehe jag tycker det är fint att du faktiskt har julpyntat. Det är det inte alla som gör. Jag ska på tal om att ta bort julen. Ta ned min krans som hänger på min dörr. Jag tar bort några saker åt gången... mindre jobb på så vis :-). ses på ondag

Patrik Edvardsson said...

Visste inte att du bloggade, och trots att mitt enda julpynt i mitt studentrum i Amsterdam är ett rött ljus med obestämd doft från IKEA så kommer jag följa den. Själv har jag övergått till engelska som bloggspråk i och med: airportline.blogspot.com

allt gott

Patrik i Amsterdam

Anonymous said...

man kan ju inte ta bort julstjärnan om den inte vissnat än! vi har två kvar, två kvar har vi. de verkar ha bestämt sig för att de vill se våren.
(för övrigt ryktas det om att minikulan hänger kvar... kan det vara så illa?)

marcus said...

tusan, har det kommit ut alltså... jaja, ok, jag är en lögnare. tydligen. typiskt. :-) men kul med en andinsk kommentar på denna gudsförgätna blogg hur som helst!