Thursday, November 05, 2009

Är du en kastare?

Träffade en vän häromdagen som visade sig vara en kastare. Precis som jag. En kastare är en som i vissa sällsynta situationer måste kasta nånting. Det kan ofta handla om så banala saker som ett nederlag i t ex tvspel. Tänk dig (om det går) att du ägnat ca 10 timmar åt att spela igenom Serie A (högsta italienska fotbollsligan) på ditt Pro Evolution Soccer-tvspel och du håller på att vinna ligan med typ Juventus och i sista matchen gör din motståndare typ Inter mål på övertid på en omöjlig frispark och du kommer tvåa. Jag vet. Det kan va svårt att leva sig in. Men hur som helst då kan det hända att du känner att du måste kasta något. Vad som helst. In i väggen liksom. Om du känner så, då är du en kastare.
Min vän var alltså tvungen att kasta nåt häromdagen. Det fick bli den här buddy-jesus. Så den kasta han i väggen. Det kan man liksom se på den.

Tur att han hade två.

7 comments:

markus E said...

Åh, det känner jag alltför väl igen. Själv kastade jag fotbollstidningarna i golvet, när mitt fotbollsspel inte gick mina vägar. Men herrens vägar är outgrundliga och numera väcker fotbollspelet inga känslor, mer än känslan av borslösad tid framför datorn.

Men en kastare är jag =)

Hejsvejs

marcus said...

härligt med några livstecken från dig broder! hörde av din bror igår att de kör hårt med dig där nere och att du håller på att lära dig alla psalmer i Segertoner utantill i ren skräck! stämmer det?

lisa said...
This comment has been removed by the author.
lisa said...

vad hände nu.. konstigt..kommentaren borta..

(jag är en hoppare hur som helst.. )

Markus E said...

Hejhej, alltid kul att visa att man lever =)
Jag lär väl mig en del psalmer, tyvärr är det gansak svårt att lära sig en massa nya psalmer på ett par dagar, men visst bra låtar är roliga att lära sig. Jag får en del hjälp av mor min.
Jag tror inte det är i ren skräck, snarare en skräckblandad förtjusning =)
Något jag verkligen kan rekomendera är att spela psalmer på gitarr, plocka melodin i själva kompet så att säga, dock är det lättare att leda en försmling med piano.
Efter denna utläggning kan man konstatera att jag aldrig har kastat psalmboken i golvet...

Hur är din relation till psalmboken och segertoner?

lisa said...

förslag till nästa bloginlägg :"relationen till psalmer och segertoner"

lisa said...

blogg-sölo skratt

tack för senast
hörs!