Monday, September 20, 2010

hemmafixande

Nyss var de slängdag, och i lördags var det dags för fixardag här i Måsen.
Kakor och roliga maränger bakades (till söndagens härliga inflytt/
nytidsfika), frysar frostades av, ogräs rensades, växter planterades om och hyllor byggdes och sattes upp.

Dessutom var min pappa på besök och hjälpte oss göra ett historiskt avstamp i Måsens historia. (TACK PAPPA FÖR ALL HJÄLP!) Tack vare ett fantastiskt trevligt, utrymmeseffektivt och stabilt hyllsytem är Måsengaraget för första gången (misstänker jag i a f) inte bara möjligt att komma in i, utan t o m hängvänligt! Och för att fira detta invigde vi igår Kollektivet Måsens Garage Lounge. Med beatig loungemusik, ljusslingor och ett coronnspel såklart.




















Lördagskvällen avslutades på bästa tänkbara sätt med grill, storytelling och spontant lägerbål ute på Oset. Jakob och Therese hade fixat efterrätten som anrättades på följande sätt: skär ett lock av en apelsin. Ät ur den. Häll i sockerkaksdeg och på med locket. Lägg i elden och låt bakas. Ät.
Det finns ju sämre grejer än go gemenskap kring en eld efter en lång arbetsdag.


3 comments:

Anonymous said...

Åh.. Jag längtar "hem" när man läser vad du skriver... Även väldigt impad av garaget... själv har jag nog aldrig sett väggen längst in:-)

//Jenny Lundqvist

marcus said...

Välkommen hem Jenny :-) om inte för ett coronnhäng i garaget så för ett middagshäng. Ta med mannen vettja :-)

Robert said...

Jag är klart imponerad! Hade ett gött häng med Zacharias och Jakob där på festen. Tack så mycket för senast! Kommer gärna tillbaka inom en snar framtid! ;)