Wednesday, October 18, 2006

ett PM om min livshållning

och mitt bidrag till världen blir lätt lite stortstilat, dåraktigt. nästan hybris. märker jag. men jag slöjar in det ganska bra i ödmjuka idéer som "konsumism är vår tids religion" och liknande...
det är lätt att gå igång på sig själv därför, bättre att gå igång på andra. bäst att gå igång på Gud och allt det där som han gör hela tiden.

bra att skriva det när man är hemma på värmländsk urmylla då, i Skåre hos mina föräldrar som jag känt ganska länge nu. här är GUDAGOTT att vara ju. och katten är grå och söt och känns väldigt möbel.

imorgon förmiddagskaffe med mamma. sen när är det en lyx? vet inte. lyx bara. O JA!

6 comments:

lisa said...

så sprang vi bara omvarandra i skolan.. ska du åka bort ikväll eller ses vi? hur som det finns mycket att gå igång på . verkligen bättre att gå igång än inte alls... kram!

lisa said...

vad gör jag på marken--- nu blir jag metaforstött.. mest för att jag inte vet hur du menar--- skratt
jajaja lalalallalallala ett enda tack ord har vi i svenskan suck- får hitta på fler.några förslag?

lisa said...

en idé - jo det är det verkligen dags för--

lisa said...

oj jag är själv här--
är du hemma eller? sitter i skolan och pluggar skriver.. hipp happ

marcus said...

nu är jag här också, fast det kanske inte räknas.

japp, sitter hemma o pluggar (läs: msn:ar med min bror om ångest och depression och betalar räkningar som gör mig fattig igen men planerar att läsa Kirk om en stund men snart är det lunch så det får nog vänta)

em-fika?

lisa said...

jag har klippt mig som en tant skratt-- nä enligt frisören är "min fantastiska ansikts form som gjord för att ha håret kort och kvinnligt bakåt" - jag tycker mer tant men, det känns bra på något sätt ändå -lalalalalala kommer behöva sitta här tills lindy hop, men hör av mig senare.