Wednesday, October 25, 2006

utsatt för en d brent


på förmiddagen ringer min hyresvärd och säger:

"Du har ju inget hyreskontrakt,
så därför måste du flytta nu."

sen tystnad.

när det så småningom går upp för min hyresvärd att jag inte riktigt hunnit koppla att hans husgud heter david brent - mr The Office - och att han bara testar ett av sina vältajmade practical jokes på mig (vi som känner varandra så bra...)
säger han:

"närå"

och jag känner mig ganska mycket som receptionisten Dawn. (som enligt brent emellanåt får "dawn-dimpen". för övrigt en sällsynt bra svensk översättning. från ursprungliga "crack of dawn")
men jag börjar åtminstone inte gråta. även om det skulle ha varit lite lockande så här i efterhand.

jag bor fortfarande i A-huset.
och jag har The Office på dvd.
kom gärna och hälsa på.

14 comments:

lisa said...

jag säger jag är fri, säger att håret är det som kroppen prioriterar bort när den får för lite näring. tant- distans skulle jag säga är efterstävansvärt. dock vill jag inte vara tant än- fåfäng

skratt-
(men min identitet sitter ju som tur är inte i håret- och förövrigt är jag snygg i håret-ler)

marcus said...

kan bara säga att mina förväntningar är som skyhöga.
[hur är håret?]
viktigt att ha saker att se framemot härilivet.
snart kan vi titta på ditt hår tillsammans.
va kul vi ska ha!

Anonymous said...

idag har jag varit ute i regnet och njutit som ett litet barn. det är så vackert med regn. änglatårar. sprungna ur glädjen över skapelsens skönhet, men också sorgen över människornas bortvändhet. det är bara att stå i vattenpölen och förundras och förtvivlas. bara vara - det så hatade och föraktade tillståndet i vår tid. det himmelska. en gång ska vi bara vara. i evighet. ska vi börja redan här på jorden? imorrn efter tentan kanske?

lisa said...

varabara bara vara- jo. det är det enda vi kan- enda vi ska-närvarande nuvarande- skavarnde längtande-

Elisabet Svahn said...

Tack att du emottagit min kära man i kamratkretsen,han är i stort behov av manliga vänner (...se måsen). För dig som tv-serie följare (upptäckt bristen av sådana i din kamratkrets) säljer Wal-Mart serien Ensamma Hemma (party of five) för ytterst billig peng! Men jag ska ju inte konkurrera med Josef. Okej jag känner ju inte dig så, HEJDå!. Glad allahelgonna. Elisabet

Elisabet och Christian said...

hejhej.
Jotack, The Office-afton. Jag är med. Jag kan måndag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag nästa vecka.

Hej då då.

lisa said...

när var egentligen den där konserten?

lisa said...

ett barn till en som äger mitt fik är sjukt kommer behöva jobba i eftermiddag..synd.. ses en sväng i skolan snart.

Anonymous said...

nu har vi varit på barnkonsert ihop också marcyman. det var hurtigt och rent av lite festligt. kulkul!

lisa said...

hej -- ring mig igen-- jag lyssnar på stewie och försöker att inte dansa i biblioteket..
kanske fika kring åtta ikväll då är vi igång...
har ni fått bekräftat sovplats? jag har.. hörs

lisa said...

pröva att mejla och hör det verkar finnas lite olika uppgifter.. info@tidskiftenpilgrim.nu

marcus said...

längtar efter mina jeans lisa. aldrig mer korsdrag. det är en bra sak.
tack du är snäll. jag ska fundera ut nåt bra. nåt motsvarande. till ditt sy.

kanske får bli en sång om fjärrkontrollen. eller giraffhallen till att börja med.

internt. men vadå det är ju min blogg!

Elisabet och Christian said...

Sannerligen en ära att gästa dig i gårdagens kyla och mörker. Mr Brent är underhållande och pinsam på samma gång. Äpplekakan var finemang.
Ha en bra helg, ses en annan gång.

lisa said...

och nu då.. vad händer nu..