Monday, October 09, 2006

joel och johan goes pro evolution, helmut lotti goes crazy

Anders solberg är sjuk idag (min inneboende-en-gång-i-veckan salt-1:a). saknaden och tomheten efter honom är som en svamp. en torr.
kom tillbaka.

tack för att ni är mina vänner. som kommenterar och skapar mening. för att kärlek tycks göra fjädrar av höna till höna. (är det också nåd? isåfall är min lilla koja helt meningslös. jag kommer ut istället.) bara för att den inte kan låta bli.

joel och johan spelar hetsig fotboll på min stora TV. (nu gjorde joel mål, och johan börjar i ren vanmakt prata värmländska)
välfärd.
antagligen själfärd också.
är bloggande välfärd eller själfärd?

för övrigt spillde joel ut ett glas mjölk över köksbordet.
joel kommenterar: "det är ingenting jag gråter över..."

ord på vägen:
lobba inte för ofta.

6 comments:

Anonymous said...

Nämen, det här är ju en till man känner igen.
Välkommen till denna sajbrade låtsas- fast-på-riktigt-värld! Visdomsord från en erfaren bloggare: lev det obloggande livet också.

Pratar du och Lisa ofta nåd?
Fick en sån känsla.
Men så är ju nåd allt vi har.

Stackars Anders! Han var inte sjuk igår.

marcus said...

det obloggande livet, finns det? på-låtsas-paradigmet förklarar väl ändå att livet levs (bäst) på distans?
i alla fall om man går igång på idén att köpa en fin ö som inte finns, (för pengar som fanns)
eller börjar handla stjärnor i syfte att äga rymden en dag. (man får ge dom egna namn också.)

tack för tipset matilda!
men med tanke på det har jag nog redan gjort bort mig här...

nåden ja...
jo den förföljer oss liksom.

Anonymous said...

Hm ja, både och, kanske (kan man svara på det mesta).

Utan ett obloggande liv blir den bloggade delen av livet ju ganska tråkigt. För det är väl i den obloggande delen av livet man får sin input till bloggandet, liksom.
Tror jag.

Man kan ju också köpa en jättefin ö som finns, men bara vara där på distans, till exempel eftersom pengarna som fanns inte finns längre. Är man där då? Blir det på låtsas eller på riktigt? Och man kan köpa stjärnor i syfte att bara köpa stjärnor för att de är vackra. Eller kan man? Jag vet inte. Gör de det i nån film? Hur som helst får man ju njuta dem gratis ändå – och sätta namn på dem om man vill.
Av nåd.

Anonymous said...

Jag var här

lisa said...

josef du är bar du medelar var du är... marcus du borde medela här att du inte är där vi tror.. ses snart som vanligt och lyxigt... vardag och så hej

lisa said...

jag menar ju att du är BRA josef.. inte bar